Hopplektion

Hoppade idag på lektionen. Fick FREDRIK mot all min förmodan!!;) Det gick väldigt bra. Vi hoppade inte så mycket högre den här gången tyvärr. Höjden spelar ju egentligen inte så stor roll men det blir ju tråkigt om hästen inte riktigt hoppar på riktigt över hindrena, typ bara gör ett lite större skutt. Men som tur var gjorde vi lite roligare övningar den här gången. Vi hade två rätuppstående på ena långsidan och ett sockerbitskryss längst medellinjen. Så vi kunde hoppa ett hinder på långsidan och sen vända upp 90° till medellinjen och hoppa krysset. Om hästarna då var inställda på att vända upp så red vi istället rakt upp efter första hindret och hoppade på andra hindret på långsidan istället. Då blev hästarna uppmärksamma och glada och då blev alla glada och..! Ja ni kanske inte fattar men jag är trött och glad och då kan det bli sådär X). Fick ingen bra bild på Fredrik men ni får det jag fick;)
                              
Söt eller hur?! Haha han ville aldrig ha båda öronen fram men han kunde åtminstone stå still tillräckligt länge för att min mobil skulle få en skarp bild på honom:D

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

fin häst

Svar: Haha, ja han e fin :)
breaktimes.blogg.se

2012-10-17 @ 19:15:36
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Sara Åkerlund

kul att det gick bra ! :D

Svar: Haha, tack! det tkr ja me :)
breaktimes.blogg.se

2012-10-17 @ 22:30:19
URL: http://stickorstay.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0